Kattis träning

Ja igår var det dags för ännu en Kattis träning. Jag började träna för Kattis för typ 4veckor sedan och shit vad jag lär mig, jag tkr hon är en grymt bra pedagogisk tränare som både lyssnar på sin elever och har grymma övningar. Men igår var det en övning som min häst var super på, han tryckte till över en oxer sen var det tre galoppsprång till ett räcke och sen kanske 2 galoppsprång innan sargen. Jag tappar balansen över oxern eftersom han skjuter och hoppas sjukt högt och bra så jag är i obalans och hoppar räcket och i luften får han väl en signal av mig att svänga så det gör han och jag fortsätter in i sargen. Helvete vad ont det gjorde! Men jag ligger där ettag och gråter sen upp och gå, sen är jag ju så envis så upp och hoppa igen och hoppa banan.

Nu efter 10 timmars arbetsdag kan jag säga att min rygg tog stryk igår för jag har grymt ont i den. HELVETE! Värker hela tiden. FAN. IPREN :) yyeeeeeey!!

Tack Kattis för en underbar träning i övrigt :) Men det måste kosta blod, svett och tårar för att bli bra i denna sport och det får det gärna göra! :)



// Ljungman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0