Tidig morgon och ridning i snön <3

Hej på er alla glada!

Idag ringde klockan halv 8 och jag var tro det eller ej super pigg. Så upp pch hoppa i ridkläderna och sedan ut i stallet där jag möttes av gnäggande hästar :) åå mys. Gav de mat och fixade lite och sedan släppte ut somi den vintriga hagen. Sedan mockade jag och fixade alla Bellas Den nya hästen i stallet Hexxa vägrade låta Bella komma till mig när jag skulle hämta henne. Jag gick ut i hagen och hon gick efter mig. Men fick aldrig komma fram för Hexxa. Men tillslut smet hon förbi och kom springande mot mig, då fick hon en liten bit morot och en grimma på huvudet och sedan in i stallet för borstning, sadling och tränsning. Sedan bar det av ut på den snötäckta volten för lite ordentlig ridning. 

Idag blev det graman på lilla Bellabus. Hon gick emot och var ganska så jobbig. Men i slutet red jag inte alls på gramanen utan bara på tyglarna med de 3 delade bettet och hon var jätte fin i samtliga gångarter. Red kanske 25min men väldigt intensivt och hon tyckte allt att det var jobbigt då det var snö till magen :) hihi. Sedan kom Kalle ut och fotade lite medans jag red fin fina bilder blev det, kommer senare. Och seda kl. 11.00 satt jag på jobbet med alla undebara kids. LOVELY!!

Sådär nu har jag väl uppdaterat mig ?? haaaaa



// Ljungis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0