PLANERING

Sådär nu har jag fixat lite med min veckoplanering med Bellabus. De flesta veckorna kommer se ut såhär:



När det står uteritt kommer jag att bestämma den dagen vad jag ska sikta in mig på men just nu vet jag att det kommer bli mycket kondition ute och lydnad. Det flesta gånger jag rider ut kommer jag nog hamna på våran runda GILLBERGA där man rider en bi i skogen och sedan kommer du fram till en gräsväg som är 1,5 km lång. Perfekt för trav eller galopp pass som bygger hösten styrka och kondition. Vid markarbete på volten kommer jag fokusera mycket på traven och formen i sig. Hon är en häst som gått mycket med högt huvud och är stark som få men vi jobbar och kämpar på och hon har redan insett att de är bekvämare med huvudet i form än rakt upp, så de kämpar vi vidare på, på dessa dagar. Där det står Anna rider så vet jag inte vad Anna kommer att göra men det blir antingen ut eller volten. Anna kommer också att rida en helgdag. Planeringen kan och givetvis ändras veckan innan tävling. Men då lägger jag upp en ny planering.

Jag kommer nu också börja rita upp och lägga in mina hoppträningar här på bloggen då jag tycker alla träningar har fungerat utmärkt för mig och Bella.

IDAG
Jag var uppe vid 7 imorse och släppte ut hästarna och gjorde en stor mockning hos Bella vilket var skönt :) Sedan får ridningen vänta till i eftermiddag då jag ska rida ut med Lotta :) Blir då säkert 1,5:an (GILLBERGA)

// Ljungis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0