Gårdagens ridpass

Hej på er alla!

Ja igår gick jag först ut vid halv 8 och släppte ut alla hästar i hagen :) Lisa var med och hjälpte mig då hon hade sovit hos mig i onsdags. Jätte mysigt! I alla fall så gick vi ut i stallet och i samm aveva hjälpte hon mig att mocka så det var klart, sen gick vi in och kollade på TV innan jag skjutsade henne till bussen kl. 10.00.

Sedan åkte jag tillbaka hem och gick ut i stallet för att rida med Lotta. Vi bestämde oss för att rida 1,5:an i snabbt tempo. Och det gjorde vi också. Bella var super duktig och fick jobba som en tok. på 1,5:an säger Lotta sen: Nu spurtar vi i 50m. Jaba OKEJ! Och hón drar iväg med sin gulliga unghäst och Bella och jag efter. Jag kan säga er att Bella har aldrig sprungit och tagit i så mycket som den spurten, satan bakbenen gick som en duracellkanin. Super duktig va hon :) Och jag. Hon sparkade bakut en gång under ridturen men det var inge stort. När vi kom hem igen ångande hon i 180 så hon fick stå inne en stund med dubbla fleecetäcken och torka. Sen släppte jag ut henne i hagen. Underbart! RESULTAT: TOPPEN BELLABUS!

// Ljungis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0